tirsdag 26. mai 2009

Toppidrettsstuepiker

Igår (som var mandag) tok jeg en dusj etter jobb, som var den første siden fredagkveld. Ikke like ille som det kanskje høres ut..
Uansett. Idag har vi drusa* på med stuepiking - vi var så flinke alle sammen etter en hektisk dag at vi fikk vin til middag. Nam! Både avslappende, men også litt morsomt å drikke vin etter å ha jobba 19 timer på to dager hvor alt går i et kjør, så jeg merker at nå er jeg litt tussete i huet. Jeg fikk plutselig masse energi og klager absolutt ikke over hvor sliten jeg er.
Noe som ikke har med saken å gjøre, men som er litt funny slash irriterende er at hver kveld når vi skal legge oss, så hører vi en dorull-henger som bråker på veggen inntil våres. Vi bor nemlig vegg-i vegg med et bad, derfor så hører vi veldig godt hver gang noen dusjer eller er på do. Det er som jeg har nevnt tidligere ganske lytt her.. Igår rulla dorullen repeatedly i sikkert 3 min. Hvis ikke det var i forgårs, det husker jeg ikke..

Men her kommer noe litt morsomt! Synes jeg hvertfall.
Geiranger er som sagt ikke akkurat verdens navle, men et veldig lite (og også kjent) sted innerst i Geirangerfjorden en plass på Sunnmøre. Første dagen jeg kom hit møtte jeg helt tilfeldig på ei som jeg gikk på folkehøgskole med for halvannet år siden som ikke jeg har sett siden vi slutta der. Hu studerer i Sogndal, hadde vært og stått på sommerski i Stryn og var bare innom en liten tur i Geiranger for å ta noe å spise på veien hjem. Skjer med det? Geiranger er veldig lite, det bor ca 210 fastboende her..
IKKE NOK MED DET, dette er enda mer crazy -
Ei kjempekoselig jente jeg jobber med som er islandsk viser det seg at kjenner to islandske gutter som jeg vokste opp med i Etiopia. SYKT RANDOM!!!
Geiranger av alle plasser..

* Druse = et uttrykk fra Paradise Hotel som kan bety alt (druse en fest, druse rommende, whatever). Jeg vil legge til at jeg aldri bruker dette uttrykket, bare syntes det var litt gøy å skrive det nå.

Enda en ting som er litt funny, er at på 2 timer med husarbeid forbrenner man 600 kcal - jeg har på to dager stuepika rundt i 19,5 t. Jeg bare sier det..

Henri har sovna, og jeg må på do. Adjø så lenge!


Ingen kommentarer: