mandag 25. mai 2009

Vondt i ryggen, svett i panna, støl i ben og armer



Fytti.. Idag jobba jeg som stuepike igjen, det er et år siden sist jeg gjorde dette. Jeg hadde nesten glemt hvor slitsomt det er.. Jeg bare sier det, innen sommern er over kommer jeg til å ha pukkelrygg. Og hengepupper, men det kompanserer vel litt for utviklinga av armmusklene mine. Når man skal rive senger (rive av alt skittent), legge på nytt sengetøy som er visse regler for hvordan gjøres, vaske bad osv og du nesten hele tida går med bøyd rygg - ja, er det mer å si?
Dette gjorde jeg fra halv ni til halv fem, og etter det skulle jeg på opplæring i resepsjonen som også var en litt hektisk start, men et sted må man jo begynne.

Nå ligger jeg her i senga mi, Henri i sin ved siden av og vi begge ler litt av hvor slitne og langt vekke vi er. Det er forresten ganske lytt her, så vi kan høre diverse gjennom veggene - ganske interessant til tider!
Forresten så er Henri og jeg to av kanskje ti norske ut av 50 stk som jobber på hotellet - noen estiske, finske og ei islandsk, men flertallet er svensker, så her må man bruke svenske ord for å bli forstått. Svensk/norsk stuepike-ordliste:
Våning - Etasje

Dammsuger - Støvsuger

Damm - Støv

Toa - Toalett
Bedde - Re opp (senger)
Tvätte - Vaske

Städet - Renholdsavdelinga

Klar - Ferdig
Ledig - Fri

I gårkveld før vi la oss hadde Henri og jeg en liten terapi-session der hu lekte terapaut slash psykolog på meg, det var veldig gøy. Interessant hvordan hu kan analysere meg.. Etter det ble vi hypre og hoppa litt i sengene - noe vi nok ikke kommer til å kunne gjøre igjen denne sommern ettersom at vi da kommer til å knekke i biter.
Prosjektet SK '09 har vi nå diskutert litt og kommet fram til at i stedet for sommerkropp '09, så blir det nok heller sliten kropp '09. Det passer mye bedre fant vi ut.. Men heldigvis får man jo litteranne muskler av å riste dyner, re opp senger ogsåvidere.

Ship'o Hoi

Ingen kommentarer: